Obszary badań
Badania marketingowe
Badania marketingowe to kompleksowy, systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, analizy oraz prezentacji informacji, mający na celu eliminację ryzyka przy podejmowaniu decyzji marketingowych. Zdobyte informacje pozwalają zdefiniować potrzeby i oczekiwania konsumenta w taki sposób, aby wprowadzane produkty lub usługi je zaspokoiły.
Badanie marketingowe wykorzystywane są głównie do:
- wprowadzenia nowych produktów na rynek;
- promocji nowych produktów i usług;
- rozwijania sprzedaży na nowych rynkach;
- ustalenia optymalnego poziomu cen;
- oceny popytu danego rynku na nowe produkty;
- analizy udziału firmy w rynku;
- analizy sprzedaży;
- przewidywania działań konkurencji i konsekwencji ich poczynań;
- poznania nowych kanałów dystrybucji;
- lokalizacji nowych punktów obsługi i zakładów produkcyjnych;
- określenia grupy docelowej.
Techniki wykorzystywane w badaniach marketingowych:
- ankieta telefoniczna;
- ankieta bezpośrednia;
- ankieta internetowa;
- ankieta pocztowa.