Top menu

Badania marketingowe

Badania marketingowe to kompleksowy, systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, analizy oraz prezentacji informacji, mający na celu eliminację ryzyka przy podejmowaniu decyzji marketingowych. Zdobyte informacje pozwalają zdefiniować potrzeby i oczekiwania konsumenta w taki sposób, aby wprowadzane produkty lub usługi je zaspokoiły.

Obszary badań

Badania marketingowe

Badania marketingowe to kompleksowy, systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, analizy oraz prezentacji informacji, mający na celu eliminację ryzyka przy podejmowaniu decyzji marketingowych. Zdobyte informacje pozwalają zdefiniować potrzeby i oczekiwania konsumenta w taki sposób, aby wprowadzane produkty lub usługi je zaspokoiły.

Badanie marketingowe wykorzystywane są głównie do:

  • wprowadzenia nowych produktów na rynek;
  • promocji nowych produktów i usług;
  • rozwijania sprzedaży na nowych rynkach;
  • ustalenia optymalnego poziomu cen;
  • oceny popytu danego rynku na nowe produkty;
  • analizy udziału firmy w rynku;
  • analizy sprzedaży;
  • przewidywania działań konkurencji i konsekwencji ich poczynań;
  • poznania nowych kanałów dystrybucji;
  • lokalizacji nowych punktów obsługi i zakładów produkcyjnych;
  • określenia grupy docelowej.

Techniki wykorzystywane w badaniach marketingowych:

  • ankieta telefoniczna;
  • ankieta bezpośrednia;
  • ankieta internetowa;
  • ankieta pocztowa.