Top menu

Badania satysfakcji klientów

Badania satysfakcji klientów to proces uzyskiwania rzetelnej wiedzy dotyczącej jakości obsługi klienta w placówkach danej firmy mający na celu poprawienie efektywność obsługi.

Obszary badań

Badania satysfakcji klientów

Badania satysfakcji klientów to proces uzyskiwania rzetelnej wiedzy dotyczącej jakości obsługi klienta w placówkach danej firmy mający na celu poprawienie efektywność obsługi.

Badania polegają na cyklicznym przeprowadzaniu ankiet wśród:

- klientów, którzy skorzystali z Państwa firmy niedawno;

- klientów, którzy dawno temu skorzystali z usług firmy;

- klientów, którzy mogliby korzystać z usług firmy, a obecnie tego nie robią; 

- pracowników, za pomocą metody tajemniczego klienta. 

Badania satysfakcji klientów służą do:

  • zrozumienia potrzeb klienta;
  • ulepszenia sposobu obsługi, aby najbardziej odpowiadała potrzebom klienta;
  • oceny zgodności zachowań sprzedawców z przyjętymi procedurami;
  • sprawdzenia sprawności obsługi;
  • oceny jakości obsługi osobistej i telefonicznej w zakresie posiadanych obowiązków (reklamacje, sprzedaż, obsługa bieżąca);
  • oceny zachowań pracowników w sytuacjach krytycznych.

Badania  satysfakcji klientów  wykorzystywane są przez:

  • Salony i serwisy samochodowe;
  • Firmy transportowe;
  • Sklepy internetowe;
  • Sklepy, salony sprzedaży, punkty sprzedaży;
  • Punkty gastronomiczne;
  • Urzędy;
  • Banki;
  • Ubezpieczycieli;
  • Hotele;

……. i wszystkich przedsiębiorców zatrudniających specjalistów do spraw sprzedaży.

Techniki wykorzystywane w badaniach satysfakcji klientów:

  • ankieta telefoniczna;
  • ankieta bezpośrednia.